RUL i ove godine sudjelovao u programu “Meet and Code”
Meet and Code je europski program koji za cilj ima upoznati djecu i mlade ljude u starosti od 8 do 24 godina sa svijetom tehnologije i programiranja. Događaji su osmišljeni tako da mladim ljudima prikažu koliko programiranje može biti zabavno i na koje sve načine može pomoći u ostvarivanju i primjeni ideja. Mladi u sklopu ovog programa uče na koji način tehnologija funkcionira i na koji način IT utječe na naše svakodnevne živote. Istraživanjem širokog spektra tehnologija, digitalnih tema i kreativnog programiranja, mladi se potiču na razvijanje digitalnih vještina koje su im potrebne u današnjem svijetu. Program se odvija u svjetskom tjednu kodiranja, a ponosni smo da Razvojna udruga Ludbreg u istom sudjeluje od 2020. godine. Osnivači projekta su mreža organizacija TechSoup Europe, softverska tvrtka SAP i Stifter-Helfen, portal za neprofitne organizacije.
Ove godine Razvojna udruga Ludbreg održala je radionice za kodiranje i robotiku u OŠ Ljubljanica. Učenicima sedmih i osmih razreda kurikulum je upotpunjen nekonvencionalnim temama i radionicama. Predavač je bio David Glavaš, diplomirani FER-ovac i programer. Ovo su neke od tema koje smo približili učenicima:
- Kako radi kamera? – Kamera, izum koji se danas svakodnevno koristi i na telefonima, iza sebe krije tehnologiju koja je velikoj većini ljudi potpuna enigma. Učenici su kroz kratki uvod dobili dojam o vidu kao osjetilu, oku kao receptoru za vid te analognoj fotografiji. Pojednostavljenom analizom CCD i CMOS senzora objašnjeni su im moderni principi pohrane slike, ali i pojmovi koji se pojavljuju u fotografiji – kao što su zasićenost, kontrast, ekspozicija i drugi – sve prikazano primjerima. Cilj radionice je postignut – učenici sada prepoznaju razlike mehanizama analogne i digitalne fotografije te razumiju, na jednoj višoj razini apstrakcije, kako funkcioniraju svjetlosni senzori.
- Zvuk na računalu – Još jedna od najsvakodnevnijih stvari koje naši učenici sada razumiju bolje od većine – kako nastaje zvuk u računalu i koji je put signala od izvora do zapisa te zapisa do naših ušiju. Uvodno im je objašnjen pojam zvuka i što ga uzrokuje. Potom – povijest zvučnih zapisa, njihova primjena danas i prelazak na digitalne streaming platforme, popratno svim izazovima i ograničenjima koje ih prate te analiza raznih medija za pohranu i isticanje prednosti digitalnih zapisa u svrhu trajne pohrane. Ishod radionice i jest prepoznavanje razlike analognog i digitalnog zvučnog zapisa te upoznavanja osnovnih ideja kao što su uzorkovanje.
- Kriptografija – tema radionice bila je upoznavanje kriptografije, njen povijesni razvoj, današnju uporabu, buduće probleme te načine osmišljavanja kriptografskih metoda i implementacije istih kroz programski jezik Python. Povijesni pregled sadržavao je skital, Cezarovo šifriranje, Vigenereovo šifriranje te Enigma. Potom su se spomenula načela rada današnjih šifri (npr. SHA-2) te kako se one “probijaju”, a tijekom radionice učenici su rješavali zadatke na papiru.